Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 30 december 2013

Måndag med besök i fin butik och en spikad meny...

I går kväll var vi bortbjudna, det är skönt att även komma i väg en söndag.
Här står jag och väntar på att dottern ska komma hem så att vi kan ge oss av

Det ju faktiskt "lördag hela veckan" med tanke på att vi inte börjar jobba igen förrän den 7/1.
Vi fick en jättegod lax och ljuvlig cheesecake till dessert hemma hos familjen P i går.
Goda laxen med sparris och örter som vi fick i går hos våra vänner

Vi hade inte långt hem eftersom vi sov hemma hos mina föräldrar. Dagen har vi tillbringat på Vattenpalatset i Mönsterås så att barnen fick leka av sig lite.
På vägen hem smet jag in i en underbar affär som heter Drömhem och ligger i Mönsterås(Mellan Kalmar och Oskarshamn). De öppnar snart en webshop och det ser jag fram emot. Här kommer lite bilder från butiken. De säljer inte bara inredning utan även kläder från Please, Culture mm



Jag köpte två fina silverkrukor från Sia som jag ska ha på nyårsbordet med lite fina blommor i. (Återkommer med bilder)
Menyn är spikad till nyår och det blir följande:

Nyår 2013
Mingel
Dadlar med getost och bacon
Crostini med olivtapenade

Förrätt
Hummersoppa 
Parmesansticks
Halstrad pilgrimsmussla

Varmrätt
Grillad oxfilé
Rödvinssås
Potatisbakelse
Liten sallad

Dessert
Äggtoddy a la Mannerheim

Vid tolvslaget
Minikrustader med getost och hjortronsylt
Pinne med mozarella, tomat och basilika

Barnen har gjort en egen meny och t o m bestämt en god fördrink med äpplejuice och mineralvatten.
Vi blir 8 vuxna och 6 barn. Dottern har dukat barnbordet och jag håller på med vuxenbordet så nu är dags att vika linneservetterna snyggt!
Om vi inte hörs i morgon önskar jag er ett riktigt Gott Slut och Gott Nytt År!
Kramar från Stina

 PS Och om du vill kommentera här på bloggen. Klicka på kommentera som. Har du ingen blogg kan du välja att kommentera som anonym och skriva ditt namn efter  kommentaren( om du vill).
När du skrivit klart får du klicka på publicera.
Dyker en kod upp måste du skriva in den innan kommentaren syns.(Sk spamkontroll)DS


6 kommentarer:

  1. Wow vilken god nyårsmeny o kul att duka till fest. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Å så mycket gott ni ska bjuda på imorgon! Vi tänkte också servera oxfilé till varmrätt, det är ju så gott:)
    Hoppas att ni får en trevlig kväll och ett riktigt gott nytt år!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Va gott allt låter! Ni får ha en superkväll imorgon och såklart ett riktigt gott nytt år! Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Men mums så mycket gott :) Gott nytt år kram Diana

    SvaraRadera
  5. Mm mumsigt värre:) Mysig butik! Gott nytt år till dig! Kram

    SvaraRadera
  6. Åh,har du varit i min favoritbutik :) härligt!

    SvaraRadera